howto: kaip nežūti su dviračiu Vilniuje

Tai va.. Artėja pavasaris ir vėl visi ieško priežasčių nesėsti ant dviračio ;) … Sako, kad žus vos tik pasirodę gatvėj arba sulaužys save bei dviratį važinėdami šaligatviais. Tai va. Nei tas nei tas netiesa, jei važiuosim atvirom akim ir būsim bent kiek kūrybingi. Nes na.. Ir automobiliu važiuodamas esi beveik nuolatinėj įtampoj – reik stebėt ar kas neiššoks į gatvę ar netikėtai nepasuks ir pan. Netgi pėsčiom eidamas gi turi būt atsimerkęs ;). Kodėl daugelis mano, kad važiavimas dviračiu į darbą turi būti visiškas relaksas?

Taigi. Kaip pavyzdį pateikiu savo maršrutą iki darbo, nuo taip vadinamos Minsko IKI Žirmūnuose iki Mickevičiaus gatvės Žvėryne. Praaadedam. Šeimyniškių gatvė – intensyvus eismas, kraštai išmušti troleibusų, ir šiaip troleibusai lekia pro petį. Nemalonu ir nesaugu. Renkamės šaligatvį ;).. Šaligatvis nėra geras, bet.. Susitaikau šioj vietoj. Tada Rinktinės gatvė. Eismas ne itin intensyvus, troleibusų ten nėra, patogiai lekiam gatve iki nuokalnės. Ten ties sankryža prie Mindaugo tilto, dažnai stovi daug automobilių ir nepalieka tarpelio dviračiams. Bet kuo ramiausiai užlekiam ant šaligatvio (kuris toj daly yra puikus) tvarkingu įvažiavimu su nuolaidžiais bortais (net greičio mažint nereikia) ir aplenkiam tą mini kamštuką. Perlekiam per Mindaugo tiltą pėsčiųju taku (tiesa pasakius pusė to yra dviračių tako gabalėlis). Superwau. Tada nelemta didelė sankryža su Arsenalo gatve. Kol su pėsčiaisiais laukiam žalios šviesos, kuri užsidega tikraaaai negreit, savo i-pod’e paieškom gero gabalo ;). Vrublevskio gatvė dengta senu grindiniu – nepatinka. Neskubiai važiuojam šaligatviu, nes dažniausiai ten nemažai pėsčiųjų ir iš skersgatvio kartais netikėtai išlenda kokia mašina. Next: Gedimino prospektas! Per visą prospektą turim dviračių takelį. Tačiau jis gan ignoruojamas, stovi nemažai mašinų. Jas aplenkiam tokiu išteeeestu lanku. Jei privažiuosim prie pat nelegalo automobilio ir darysim staigų posūkį į važiuojamąją dalį – galim užsiraut. Per visą Gedimino prospektą sankryžos labai paprastos, nebaisu važiuot. Vienintelė kiek judresnė tai nereguliuojama sankr. su Vilniaus gatve. Važiuojam kokios nors tiesiai prospektu lekiančios mašinos šone ir ramiai įveikiam. Stebim auto posūkius ar nesuka į dešine! ;).. Po to prospekto gale sankryža su Goštauto gatve ir senasis Žvėryno tiltas – šaligatvis siauras, su tvorele atskirtas nuo važiuojamosios dalies, sunku prasilenkt su pėsčiaisiais. Važiuojam gatve, automobilių ten dažniausiai nedaug. Na ir Mickevičiaus gatvė. Rami. Važiuojam gatve. Sankryžą su Kęstučio gatve įveikiam “kaip pėstysis”, per perėja, nes kraupiai spaudžia vairuotojai toj vietoj ;).. Sustojam prie perėjos, įsitikinam kad automobiliai dar toli ir važiuojam. Va. Aš darbe. Pakankamai saugiai ir be nervų ;)

Kadangi važinėju kasdien tai pažįstu kiekvieną to maršruto gabaliuką, žinau ko tikėtis ir atitinkamai elgiuos.

Taigi.. Be creative! Stebėk aplinką, reguok į ją, pasistenk kartais atsidurti tose vietose važinėjančio vairuotojo galvoj ir rinkis saugiausią variantą. Nebūtina važiuot vien tik gatvėmis ar vien tik šaligatviais. Išnaudok abu, priklausomai nuo situacijos. Galiausiai atidirbsi maršrutą ir kelionė stipriai priartės prie tos norimos relakso būsenos ;) .. Bet tik priartės ;).

Ir neverkiam dėl oro! Olandijoj orai ne ką geresni, dažnai lyja, bet visi daugiau ar mažiau važinėja dviračiais ir problemų nemato. Vilniaus reljefas? Jei nepatinka minti pvz į Tauro kalną, neskubėdamas stumi dviratį. Vis tiek tavo vidutinis greitis yra gerokai didesnis už troleibusu keliaujančio žmogaus. Piko metu aplenksi ir automobilį.

Any questions? Visą šią Lietuvišką “žiemą” pravažinėjau dviračiu, gyvas ir sveikas, plaučių uždegimu nesusirgau (nors vieną kartą tai truputi apsirgau, bet tai tik dėl visiško išsitaškymo sesijos metu;> )

Tai va.. Happy cycling! ;)

This entry was posted in dviračiai. Bookmark the permalink.

12 Responses to howto: kaip nežūti su dviračiu Vilniuje

  1. Chemiker says:

    Man atrodo, aš tave pažįstu… O tu nebandai kitų maršrutų, visada tuo pačiu važinėji?

  2. Na ne visada. Bet jei ką tai aš žiemą su tokiu oranžiniu-gelsvu su juodais purvasargiais dviračiu važinėjau. Beveik visada su džemperio kapišonu, nemėgstu su kepure važiuot ;D

  3. ilgakune says:

    as neskaitysiu, perdaug prirasiai!

  4. konra says:

    as siaip netaip perskaiciau .) tadai, gal jau ishsitraukei melynaji zhveri?

  5. Nu istraukiau ir sezoniniam remontui 400Lt palikau :D … Cia tipo bent kiek sportiskesnio dviracio kainos tokios ;>>>>… Ale vistiek laukiu dar gero oro.

  6. Le says:

    geeeras postas, tik tiek, kad priminė apie dviračių takų beveik visišką nebuvimą Vilniuje… linkėjimai :)

  7. Anonymous says:

    hmmm panasiu marsrutu ir as ruosiuosi vazineti i darba, i saltoniskiu gatve. ar tu nebandei tiesiog palei upe vaziuoti?? turetu buti ramesne kelione ir dumu maziau.

  8. plaukas says:

    Na kartais vazineju. Jei turi omeny pacia krantine tai ner ji labai maloni, biski gruboki sujungimai tu bloku ;) .. Bet anyway cia irgi variantas.

  9. shiny says:

    Man tai kilo klausimas kodel taip per palink vaziuoji, kad net du kart upe kirst tenka (: ne paprasciau konstitucijos prospektu tiesiai tiesiai ir po to nusukt i zveryna?

  10. A šiaip.. Dėl smaguvos, kur labiau patinka ten važiuoju, vistiek į darbą atvažiuoju per 15min, kai su troleibusu 30-40 ;)

  11. shiny says:

    a, toks tragiškas kelias yra tas kur labiau patinka? ((: tai tada padėtis dar liūdnesnė negu man atrodė.
    kiek Vilniuj dviračiu makalavaus, tai kažkaip jokio malonumo. O dabar po Švedijos uber-puper normalių kažkur vedančių dviračių takų aplamai nebeįsivaizduoju kaip galima lietuviškom sąlygom keliaut (: lenkiu galvą, segu medalį, taip sakant